بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان در حمایت از دکتر حسام فیروزی

مارس 18, 2009 در 6:11 ب.ظ. | نوشته شده در اخبار | 4 دیدگاه

ایبندی هر شخص به سوگندش و اجرای کامل آن، نشان دهندهی عزم و جسارت آن فرد است. اما این روزها شاهد هستیم کسانی که به عهد خود پایبند میمانند روانهی زندان میشوند و به جرم انجام وظیفهی انسانی خود به بند کشیده میشوند.

دکتر حسام فیروزی، پزشک معتمد زندانیان سیاسی که تمام همت خود را بر آن داشته است، که زندانیان از لحاظ حق اولیهی خود، یعنی سلامت به وضعیت مطلوبی برسند در بند میشود و با اتهامات واهی اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب، به زندان محکوم میشود.

این عمل نه تنها با قوانین رایج کشور، که حق سلامت و بهرهمندی از امکانات پزشکی را برای همه محفوظ میدارد منافات دارد، بلکه با آموزههای دینی که پایبندی به سوگند را متذکر میشوند نیز مغایر است.

از دیدگاهی دیگر، این بازداشت نقض آشکار حقوق بشر است و با توجه به اینکه در بیانیهی جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد که ایران نیز به آن پیوسته و آنرا به رسمیت میشناسد، حق استفاده امکانات پزشکی و امنیت سلامت فردی افراد در هر شرایطی محفوظ و یکسان ذکر شده است که دکتر حسام فیروزی، این حق اولیه و پایمال شدهی زندانیان را در حد توان خود به آنها بازگرداند و به عنوان یک فعال حقوق بشر، رسالت خود را انجام داده است.

از این رو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان، ضمن حمایت از دکتر حسام فیروزی، حکم صادره برای وی را محکوم میکند و خواستار آزادی بیقید و شرط این فعال حقوق بشر است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان

4 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. در زندان اوین چه گذشت http://www.Efshagarane-eba.blogfa.com
    بخشی از شکنجه های یک جوان متفکر 35 ساله در طی 12 ماه حبس در انفرادی زندان اوین فاش شد.
    حبس در زیرزمین زندان اوین، محروم شدن وی از امکان هواخوری و ملاقات، تلاش جهت خفه کردن او توسط بازجویان، شکنجه برای انکار توانایی ها و قابلیتها، اعمال فشار جهت ضبط فیلم اعترافات ساختگی، تهدید همسر و فرزندان او، تهدیدهای یک نهاد امنیتی و چک سفید به نظام و ….
    برای دانلود این فیلم به وبلاگ ما مراجعه کنید

  2. با سلام
    با توجه به مسدود شدن آدرس پيشين خبرنامه بوعلي سينا، ادرس جديد اين خبر نامه را به اطلاع مي رساند
    خوشنود مي شويم در اطلاع رساني بهتر ما را ياري كنيد
    تحريريه خبرنامه بوعلي سينا
    hamnews.blogspot.com

  3. سلام به تو دوست عزیز
    من از عدالت می گویم، از دادخواهی جوانان غریب ایران می گویم، من از آن آزادی اسیرشده سخن می گویم، من از ایرانِ ویران دم میزنم، من اشک مادران اسیران دربند و شهیدان در راه را می بینم، من از آنسوی دژخیمان آسمان آبی را می بینم،من باروری هزاران برگ را بر درختان زمستان زده می بینم، من میلاد نور را در این سرزمین می بینم… آری من جنبش سبز ایران زمین هستم.
    دوست من به وبلاگ من بیا و آخرین اخبار، اشعار، کلیپ ها و ایده ها را در وبلاگ نوپای من ببین. در صورت تمایل این وبلاگ را در وب خودتون هم لینک کنید تا این زمینه ای باشد برای اتحاد و هم بستگی بیشتر… لطفا به من هم در وبلاگم اطلاع دهید تا شما را لینک کنم.
    منتظر شما هستم…

  4. سلام عيد شما مبارک . به اميد آزادي همه زندانيان سياسي از بند دولت کثيف کودتا


بیان دیدگاه

وب‌نوشت روی WordPress.com.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.